اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کارگاه دواتگری سنتی و ساخت ظروف مسی در اراک راه‌اندازی شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی از راه‌اندازی کارگاه دواتگری سنتی و ساخت ظروف مسی در اراک خبر داد.

کارگاه دواتگری سنتی و ساخت ظروف مسی در اراک راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قاسم کاظمی صبح امروز در مراسم راه‌اندازی کارگاه میناکاری در اراک اظهار داشت: از آنجایی که هنرمندان رشته مینای فلز و مینای نقاشی و قلم‌زنی بخش عمده‌ای از مواد اولیه خود را از استان‌های هم‌جوار و به‌خصوص اصفهان تهیه می‌کردند و تأمین مواد اولیه یکی از دغدغه اصلی این حوزه بود، در راستای حمایت از تولید صنایع دستی استان، کارگاه دواتگری سنتی و ساخت ظروف مسی راه‌اندازی شد.

کاظمی افزود: این کارگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی در ساختمان قلعه وکیل راه‌اندازی شد.

وی افزود: هنر قلم‌زنی و میناکاری حدود ۸ سال است که به‌صورت جدی در استان تولید می‌شود و هنرمندان بسیار خوبی پرورش یافته‌اند که یکی از دغدغه‌های هنرمندان تهیه مواد اولیه و زیر کار و ظروف مسی خام بود که با راه‌اندازی این کارگاه برای تهیه مواد اولیه نیازی به استان‌های هم‌جوار نیست.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی تصریح کرد: البته تهیه مواد اولیه همچنان در حوزه صنایع دستی اولویت دارد و در تلاشیم دو کارگاه لعاب سفید زیر کار مینا و مینای خانه‌‌بندی هم راه‌اندازی کنیم.

کاظمی اظهار داشت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی تولید ملی را رونق می‌دهد و اگر بخواهیم تولید ملی رونق بگیرد باید از هنرمندان این حوزه حمایت کافی انجام شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول